013-12 40 30

Betalning

Kontantfri klinik

När det är dags att avsluta ditt besök och göra betalningen, vill vi gärna göra det så smidigt som möjligt för dig! Hos oss kan du enkelt betala med kort, Agriakortet, Swish eller genom avbetalning/faktura via Klarna. Kom ihåg att vi är en kontantfri klinik. Vi ser fram emot att hjälpa dig med ditt val!
Tandsten

Direktreglering

Visste du att många djur idag är skyddade av försäkringar? När du tar ditt älskade husdjur till djurkliniken betalar du hela kostnaden direkt och skickar sedan bara kvittot till försäkringsbolaget. Även om det kan ta ett par veckor innan du får tillbaka pengarna, är detta en trygg och pålitlig väg att få den ersättning som du såklart har rätt till!
Vi erbjuder direktreglering som gör det enklare för dig! Det betyder att du bara behöver betala självrisken och eventuellt kostnader som inte täcks av försäkringen. Vi tar hand om all kommunikation med försäkringsbolaget så att du slipper betala i förväg. När du ska använda direktreglering, kom ihåg att ha ditt djurs försäkringsnummer redo vid betalningen. Vårt mål är att alla steg ska vara så smidiga och bekväma för dig som möjligt!
Vid direktreglering tillkommer en administrativ avgift på 180 kr . Om du vill använda direktreglering, ber vi dig snällt att vänta tills efter ditt besök, då vi skickar debiteringsunderlaget via e-post. Vi brukar få svar inom 10-60 minuter, beroende på deras arbetsbelastning. Kom ihåg att direktreglering tyvärr inte kan göras när försäkringsbolagen har stängt.
Var medveten om att direktreglering inte alltid är möjlig, även om ditt försäkringsbolag erbjuder det. Tekniska eller veterinärmedicinska skäl kan försvåra direktreglering. Du betalar då med kort eller Swish och skickar sedan in din skadeanmälan till ditt försäkringsbolag, som behandlar den snarast för att säkerställa att du får den hjälp du behöver snabbt. Inkludera all nödvändig information i anmälan för att undvika förseningar.

Du vill inte använda direktreglering

Efter du har betalat på plats hos vår klinik, är det bra om du kunde skickar in en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag så snart som möjligt efter ditt besök hos oss. Glöm inte att inkludera det kvitto som du får från oss – det är superviktigt! När du gör din anmälan, kom ihåg att även lägga till ditt försäkringsnummer, ditt fullständiga namn, din aktuella adress, telefonnummer och e-postadress. Det bör också nämna följande om ditt djur, som namn, ålder, ID-nummer och eventuellt registreringsnummer. För att göra allt ännu enklare, glöm inte att ange det bankkontonummer dit du vill ha ersättningen insatt, så att processen går snabbt och smidigt! Och en liten påminnelse: ta gärna en extra titt på all information så att du undviker eventuella förseningar i hanteringen av din anmälan. Tack så mycket!
Visste du att olika försäkringsbolag kan ha olika behandlingstider? Om du har frågor om hur det går med din reglering, släng iväg ett meddelande till ditt försäkringsbolag! De är där för att hjälpa dig!

Att komma ihåg

Vi förstår att försäkringar kan kännas lite krångliga, och eftersom de kan ha olika villkor och belopp kan vi tyvärr inte säga exakt om hur just din försäkring täcker en specifik behandling. Men ingen fara! Vi rekommenderar att du hör av dig till ditt försäkringsbolag för att få klarhet kring detta. Det är också viktigt att du kollar om det finns några reservationer som skulle kunna påverka ersättningen för ditt älskade djur. Ta hand om dig och ditt husdjur!

Ersättningsbelopp och självrisk

Försäkringsföretagen har olika regler för hur utbetalningar går till, och det beror på vilken försäkringsprodukt just du väljer. När du skriver under ett försäkringsavtal så bestämmer du själv vad ersättningsbeloppet ska vara samt vilken självrisk du vill ha. Många försäkringsbolag använder sig av en självrisk som består av både en fast del, kallad grundsjälvrisken, och en rörlig del, där den rörliga självrisken räknas ut som en procentandel av kostnaden för ditt besök.
En liten påminnelse! Det är viktigt att du tar med ditt djurs försäkringsbrev när du kommer till oss. På så sätt kan du enkelt hålla koll på vilken typ av försäkring och självrisk du har. Och kom ihåg, ersättningsbeloppet för ditt älskade husdjur kan minska när de blir äldre. Vi tycker att det är en bra idé att du kontaktar ditt försäkringsbolag direkt för att få all den specifika information du behöver om villkoren för just ditt djur, självrisk och ersättningstak. Vi finns här för att hjälpa dig!

Faktura och delbetalning via Klarna

När en kostnad överraskar eller försäkringen inte ger fullt stöd, är det verkligen skönt att veta att du kan välja att betala med faktura eller dela upp din betalning! Med vår delbetalning får du möjligheten att välja en betalningstakt som passar just dig och din ekonomi. Tänk bara på att ha ett mobilt bank-id till hands för att kunna njuta av denna smidiga tjänst.

Så funkar det:

  • Ansök om faktura eller delbetalning i början av ditt besök.
  • Vi skickar ett sms med en länk till din mobil och din e-post där du direkt gör din ansökan.
  • Här kan du välja att betala med faktura (30 dagar) eller att göra delbetalning med Klarna.
  • Kreditansökan utförs omedelbart och du får snabbt besked. 
  • Bekräfta ditt köp med hjälp av ditt mobila BankID.
  • På våran dator syns det sen om det är godkänt. Detta tar ca 20-40 sekunder efter ditt godkännande.
Om det inte går att använda Klarna, behöver du tyvärr betala hela summan på plats. Vi tar betalt antingen via kort eller Swish. Vi är en kontantfri klinik.

Att komma ihåg när du använder Klarnas tjänster

För att kunna få faktura/delfaktura via Klarna måste du uppfylla följande krav:

  • Du ska vara minst 18 år gammal.
  • Du får inte ha betalningsanmärkningar.
  • Du måste har varit skriven i Sverige i minst ett (1) år.
  • Du behöver ha ett mobilt Bank-ID.
Veterinärkliniken

Hitta hit

Oss finner du i valvet beläget på Skogslyckegatan 10 i Johannelund, Linköping, mitt emot Nya Munken Skolan. Vi erbjuder gott om parkeringsplatser precis utanför kliniken.

Skogslyckegatan 10, 587 26 Linköping

013-12 40 30

info@ervet.se

Öppettider: Helgfria vardagar 8:00-17:00, lunch mellan 12-13. Telefontid: Helgfria vardagar 8:00-11:30 och 13:00-16:30